Skip to main content

A járványhelyzet hatása a vagyonvédelmi piacra

A járványhelyzetben és a bizonytalanságban normális jelenség, hogy az emberek alapszükséglete, a biztonságérzet még fontosabb szerephez jut. A Pandémia kihatással volt minden cégre és magánszemélyre, így a vagyonvédelmi piacra is. A témában való elmélyedéshez Rakonczai Lászlót, a Securitas Kft. Őrzési igazgatóját kérdeztük.

Közzétett
03 augusztus 2021 13:48

Hogyan érintette a Covid19 a vagyonvédelmi piacot? Milyen változásokat hozott magával?

A szolgáltatói szféra többi képviselőjéhez hasonlóan a vagyonvédelmi piacot is rendkívül érzékenyen érintette a Covid19. Az ágazaton belül volt néhány szegmens, amely azonnal elesett a bevételeitől (pl. a rendezvénybiztosítás), összességében viszont a főbb területeken (objektumvédelem, kereskedelmi egységek, pénzintézeti hálózatok őrzésvédelme stb.) a járvány nem kevesebb, hanem lényegesen több munkát hozott a szolgáltatók számára. Azzal szembesültünk, hogy a fókusz egyetlen pillanat alatt változott meg, és mindenhol a járványügyi szabályok betartatása, a területre való belépés, és területen való bent tartózkodás fokozott ellenőrzése lett az új prioritás. Két fő feladatra koncentráltunk: munkatársaink egészségének védelmére, és a szolgáltatásfolytonosság biztosítására, vagyis a szerződéseinkben vállalt kötelezettségek maradéktalan teljesítésére. Annak köszönhetően, hogy minden területünkön remek csapatokkal dolgozunk, büszkén jelenthetjük ki, hogy ebben a kritikus időszakban mindkét feladatot teljesíteni tudtuk.

Az ügyfelekhez érkezők (munkavállalók, partnerek, beszállítók stb.) számára a vagyonőr az első ember, akivel szemben találják magukat. Hogyan készítettétek fel az őröket a járványhelyzetre?

Így van, a vagyonőr mindenhol a megbízó első képviselője, így a pandémiás időszakon kívül is nagy hangsúlyt helyezünk a megfelelő kommunikáció oktatására, az arculati előírások betartására, a megbízó megfelelő képviseletére. A kiváló vagyonvédelmi szolgáltatás egyik alappillére a kollégák folyamatos oktatása, képzése. Az élet számtalan alkalommal bizonyította, hogy a ma elégséges teljesítmény holnap már kevés lesz, és csak az állandó tréning, a munkatársakkal való folyamatos foglalkozás biztosítja azt, hogy meg tudjunk felelni a növekvő elvárásoknak. Mivel a pandémiás időszakban az őrök rendkívül feszült viszonyok közt dolgoztak, és számos új feladatot kaptak, a védőeszközök biztosításán kívül kiemelten figyeltünk az oktatásukra, az egyéni igényeik kielégítésére, munkájuk elismerésére.

A pandémiás időszakban mely szolgáltatás iránti igény nőtt meg, esetleg milyen új szolgáltatásokra/ feladatokra kerestek megoldásokat a cégek?

Ahogy említettem, a fókuszpontok egyik pillanatról a másikra változtak meg. A megbízók számára elsődleges prioritássá vált a területre való beléptetés során a járványügyi szabályok betartása, és a területen való biztonságos, egészséget nem veszélyeztető munkavégzés biztosítása. A legtöbb területünkön új feladatként jelentkezett a testhőmérséklet-mérés a beléptetés során, valamint a Covid nyilatkozatok kitöltetése, a maszkviselés ellenőrzése pedig mindenhol alapvető feladatunkká vált a belső, üzemi területeken is. Mivel a beléptetési protokoll villámszerű megváltozására a megbízóink sem voltak felkészülve, igyekeztünk komplex megoldási javaslatokat adni nekik, melyek az élőerő, és a technikai, mechanikai rendszerek összehangolásán alapultak. Hogy egy konkrét példát mondjak: önmagában a testhőmérséklet-mérés, vagy egy lázmérő biztosítása még nem sokra elég, de ha egy beléptetőponton kialakítunk egy olyan áthaladási rendszert, folyosót (mechanikai eszközök), amely biztosítja, hogy a belépő személy egyenesen a testhőmérséklet-ellenőrzési pontra érkezzen (technika), ahol egy vagyonőr ellenőrzi a testhőmérsékletét, úgy, hogy mindvégig biztosítjuk a vizsgált személy elszeparáltságát, az már egy komplex megoldás.

Hogyan érintette a Covid a megbízókkal, és a munkatársakkal való kapcsolatot?

A pandémiás időszak rendkívül nehéz, megterhelő volt, ugyanakkor nagyon sokat tanulhattunk belőle. Közvetlenül éreztük a bőrünkön, hogy a szolgáltatók, és a megbízók szükségszerű egymásrautaltságban élnek, és hogy egy ennyire kritikus időszakban az együttműködés szándéka mindennél fontosabb. Egy példát említve, volt olyan területünk, ahol a vagyonőri állomány 70 százalékát érintette a Covid, és közel másfél hónapon keresztül elképesztő energiát kellett fordítanunk a megfelelő szolgáltatásfolytonosság biztosítására. Ehhez korábban sosem használt megoldási módszereket kellett alkalmaznunk, melyeket igényelték a megbízók jóváhagyását, támogatását is. Ugyanakkor a megbízók részéről is számos azonnali igény merült fel, extra órák biztosítása, új pozíciók betöltése, új feladatok ellátása, melyeket igyekeztünk haladéktalanul kielégíteni. Úgy érzem, hogy partneri kapcsolataink megerősödtek, és a bizalom minden üzleti partnerünk esetében elmélyült, mindkét oldal részéről. A saját munkatársaink esetében is mélyült a kapcsolat, hiszen a tőlünk telhető módon igyekeztünk biztosítani minden segítséget számukra, és ők is erejükön felül teljesítettek-az őrzési területeken: számíthattunk rájuk akkor is, amikor a fél világ bezárkózott. Ez az időszak összekovácsolt minket, nem csak szakmailag, emberileg is. Sok nagyon nehéz, és nagyon szomorú élethelyzettel szembesültünk, munkatársak családtagjai hunytak el, nagyon sok kollégánk került kórházba, és sajnos nincs már köztünk minden kolléga. Az elveszítettek emlékét azonban örökre megőrizzük, és életünk minden területén hűek maradunk a velük közösen vállalt értékeinkhez: a BECSÜLETHEZ, az ÉBERSÉGHEZ, és a SEGÍTŐKÉSZSÉGHEZ.

Sajnáljuk, de ezt a böngésző típust honlapunk nem támogatja. A megfelelő felhasználói élmény érdekében kérjük, hogy a következő böngészők valamelyikét használja honlapunk megtekintéséhez: Chrome, Safari, Firefox vagy Edge.